088 - 42 42 042

8ting beveelt Tingit met vertrouwen aan bij klanten

Over 8ting

8ting helpt organisaties in het sociaal domein om hun lerend vermogen te vergroten, met behulp van datagedreven oplossingen. Ze zijn ervan overtuigd dat het vergroten van het lerend vermogen echt een verschil kan maken in het leven van mensen in een kwetsbare positie. Sneller de juiste hulp, betere hulp, eerder klaar. 8ting was eerder betrokken bij de ontwikkeling van Tingit, maar focust zich nu op advieswerk. Toch adviseert 8ting het systeem nog steeds vol vertrouwen aan hun klanten.

Alle klantinformatie op één plek

Aad Francissen, eigenaar van 8ting, vindt het vooral van grote toegevoegde waarde dat alle klantinformatie in Tingit op één plek verzameld wordt. Hij legt uit: “Bij gemeenten werken vaak meerdere mensen en afdelingen aan één inwoner of klant. We zien nog regelmatig dat organisaties informatie via Word- en Excel-documentjes heen en weer sturen. Als je met Tingit werkt is dat niet meer nodig. Alle informatie over een inwoner of klant is te vinden in zijn of haar dossier. Daar kan iedereen vervolgens in werken. Zo heeft iedereen altijd volledige en up-to-date informatie bij de hand en kan de inwoner zelf ook beter inzien welke gegevens de gemeente over hem of haar bezit."

Je inwoners of klanten beter van dienst zijn, door slimme data-analyse

8ting helpt gemeenten en organisaties om meer datagedreven te werken. Tingit speelt daar een belangrijke rol in. Aad vertelt: “Alles wat er in Tingit gebeurt wordt gelogd en er wordt van alles automatisch bijgehouden. Dat scheelt tijd en zorgt ervoor dat je veel makkelijker analyses kunt uitvoeren. Stel je wilt je inwoners als gemeente beter van dienst zijn. Dan is het heel waardevol als je door middel van data precies kunt zien wat er gebeurt. Wat voor inwoners helpen we eigenlijk? Wat voor vragen hebben ze? Welke content lezen ze? Wat wordt wel en niet aangeklikt? Dit soort zaken haal je met Tingit makkelijk boven water. Zo kun je de dienstverlening aan inwoners of klanten continu, cyclisch verbeteren.”

Het digitaliseren van de klantcommunicatie

Aad is ook enthousiast over de communicatiemogelijkheden in Tingit: “Met Tingit haal je de moderne tijd naar binnen. De berichtenmodule in Tingit lijkt qua mogelijkheden op Whatsapp. Het grote verschil is dat alle communicatie vanzelf bij het dossier van de inwoner of klant wordt opgeslagen. Zo kunnen ook collega’s de communicatie teruglezen. Dat maakt het makkelijker om werkzaamheden van elkaar over te nemen. Ook is de berichtenmodule in Tingit AVG-proof. Whatsapp is dat niet.”

Snel en flexibel in te richten

Aad is enthousiast over de laagdrempeligheid en flexibiliteit van Tingit: “Van onze klanten die Tingit gebruiken, horen we terug dat het inrichten van het registratiesysteem heel makkelijk is. In een paar weken is alles ingericht en kan er mee gewerkt worden. Wij vinden het ook heel fijn dat Tingit een heel flexibel systeem is. Het is volledig dynamisch in te richten, waardoor je het perfect kunt laten aansluiten op je processen. Bovendien zorgt deze flexibiliteit ervoor dat je de regie behoudt. Je hoeft niet meteen duizenden euro’s neer te leggen als je iets wilt aanpassen. Je kunt het meeste prima zelf inregelen en configureren. Soms is er toch nog maatwerk nodig en daar helpt Tingit dan graag bij, zonder meteen de hoofdprijs te vragen.”

Tingit wil het voor alle klanten beter maken

Aad sluit af met een compliment: “Ik vind het mooi dat de mensen achter Tingit het beste voorhebben met hun klanten. Als een klant om een nieuwe feature vraagt, dan maken ze die vaak ook direct beschikbaar voor andere klanten. Zonder dat ze daar extra kosten voor berekenen. Ook is Tingit makkelijk te koppelen met andere systemen. Bij veel software wordt dat veel meer afgeschermd, om hun eigen positie veilig te stellen. Tingit wil echt graag een verschil maken in het sociaal domein en doet het niet voor het snelle geld. Dat merk je.”

Zet ook de mens weer centraal

Wat ons betreft ligt de nadruk binnen het sociaal domein veel te veel op doelstellingen, regels en rapportages. Daardoor verliezen we uit het oog waar het eigenlijk om gaat: de mens.

In 2015 besloten 42 full stack Java developers daar iets aan te doen.

Andere partijen bouwden cliëntvolgsystemen, wij bouwden een communicatieplatform en regiesysteem in één.

Want in het sociaal domein is effectieve communicatie de sleutel om mensen écht verder te helpen.

Krijg een demo
Stel je vraag

Stel je vraag

Direct contact

Bel 088 - 42 42 042

Wij zijn telefonisch bereikbaar van ma t/m vr van 09.00 - 17.00 uur.

Gecertificeerd Sociaal Domein Platform sinds 2015

088 - 42 42 042 Contact