HomeTingit platformMarktplaatsTingit voorOver onsContact

Met de GezelschApp bestrijden we op een innovatieve manier sociaal isolement in Nederland

Meer weten over het Tingit lidmaatschap?

Informatiepakket aanvragen

De GezelschApp

De GezelschApp activeert ouderen in sociaal isolement en brengt hen op een laagdrempelige manier bij elkaar. Daarbij worden zij op de gebruikelijke wijze door het welzijnswerk begeleid en ondersteund door een persoonlijke welzijnscoach.

In de GezelschApp krijgen deelnemers een actueel overzicht van activiteiten in hun buurt op een presenteerblaadje. Omdat het leuker is om samen activiteiten te ondernemen, kunnen zij andere GezelschAppers met gemeenschappelijke interesses uitnodigen.

Met de GezelschApp hebben social workers en vrijwilligers een uitstekend overzicht en inzicht in welke deelnemers (persoonlijke) aandacht nodig hebben en wie zich met de app meer zelfstandig redt. De GezelschApp stelt hen in staat om met de deelnemers, intensief, gericht en persoonlijk te communiceren.

Tingit cliënten 
communicatie platform

Met het Tingit platform krijg je op maat informatie aangereikt die jouw helpt om je situatie te verbeteren: werk te vinden, in contact met anderen te komen of bijvoorbeeld jezelf stapsgewijs te ontwikkelen. Zodat jij daardoor dagelijks meer kansen krijgt om mee te doen en mee te blijven doen in de maatschappij.

Meer over het Tingit platform

Programma's

De interventies, aanpak of methodiek waarmee je mensen helpt om stapjes te zetten, digitaliseer je in het Tingit-platform met een programma. Een programma is een…

Lees meer

Tips

Vaak hebben mensen in kwetsbare posities hun hoofd vol. Hoe prettig is het dan als je de tips die je tijdens het contact met de…

Lees meer

Veilige infrastructuur

Het Tingit-platform is gebouwd en wordt beheerd door 42 b.v., een maatwerk-softwarebouwer uit Zoetermeer met jarenlange ervaring in uitdagende oplossingen. In 2019 is 42, na…

Lees meer

Rapportages

Om op grote schaal te leren wat werkt voor wie en in welke situatie, zijn data-inzichten nodig. In het Tingit-platform zit standaard een uitgebreide rapportage-omgeving…

Lees meer

Nieuws

Met nieuwsberichten blijven deelnemers op de hoogte van de laatste actualiteiten en ontwikkelingen. Bijvoorbeeld over de organisatie, ontwikkelingen of regelingen binnen de gemeente of buurt…

Lees meer

Berichten

In het sociale domein gaat het erom mensen stapjes te helpen zetten. Stapjes uit de kwetsbare positie van werkeloosheid, schulden, eenzaamheid. Weten wie jouw cliënten…

Lees meer

Verhoog effectiviteit

Verhoog effectiviteit

Door dagelijks inzicht in wat werkt voor wie en in welke situatie, op uitvoerend niveau, verhoog je de effectiviteit van de interventies. Bij Werkplein Twente in Enschede werd door de Universiteit Twente 24% hogere uitstroom gemeten, ten opzichte van het gebruikelijke begeleidingswerk.

Verhoog klanttevredenheid

Verhoog klanttevredenheid

Klanttevredenheid verhoogt omdat deelnemers aan de Tingit-app - beter en sneller geinformeerd zijn - zich persoonlijk gehoord en gezien voelen (ook digitaal) - meer inzicht en overzicht hebben mbt hun traject

Verhoog efficiëntie

Verhoog efficiëntie

Een verhoging van de actieve caseload van 30% werd door de UT gemeten in de pilot bij Werkplein Twente, gemeente Enschede. We hebben het geprobeerd tot 200 deelnemers in één caseload, de grens bleek te liggen bij zo'n 150 werkzoekenden. Dit aantal zal voor andere branches, zoals de schuldhulpverlening of het welzijnswerk weer anders liggen. Toch is het eenvoudig voor te stellen: - altijd overzicht en statusinzicht in eigen caseload; - met één druk op de knop 1, een deel of alle deelnemers informeren; - alle interactie wordt automatisch opgeslagen (sterke vermindering van administratieve last); - alle interacties van en over een gebruiker op één eenvoudig overzicht (geen over- en weer mailen van lijstjes, word-bestanden of excel-overzichten). - altijd een 'vers' klantbeeld zonder administratieve handelingen, omdat de deelnemer zelf ook toegang heeft tot zijn profiel en kenmerken kan aanpassen.

Resultaten en ervaringen van onze pilot projecten

Stadsring51

Stadsring51 zet het Tingit-platform in om hun stress-sensitieve dienstverlening ook via de digitale weg te kunnen leveren. Stadsring51 is er met Tingit op gericht om het doenvermogen van mensen met schulden te vergroten. Door hen met persoonlijke digitale begeleiding en informatievoorziening in beweging te brengen.

Bekijk dit project
De investering die we doen in Tingit betaalt zich terug. We zij support lid en verdienen terug op de ledenrekening. Willen we effectiviteit en efficiency, dan is deze ontwikkeling dé kans om daarin stappen te maken.
- Dick van Maanen, Stadsring 51
30%

verhoging in actieve case-load, wordt in 2019 onderzocht door de Hogeschool van Amsterdam

Wat anderen zeggen

Via de GezelschApp heb ik vier mensen ontmoet en inmiddels hebben we elkaar weer opgezocht. We gaan vanaf nu 1x per maand samenkomen om gezellig bij te praten, te fietsen of iets anders te ondernemen.
- Ineke, deelneemster GezelschApp, 74 jaar
Wij zijn aan de slag gegaan met dit innovatieve en unieke concept. Met de GezelschApp bieden wij onze ouderen iets moois en nuttigs. Daarnaast maken we met Alifa een fantastische slag in onze digitale dienstverlening!
- Patrick Varenbrink, strategisch manager Alifa Welzijn Ouderen
Als ik kijk naar wat ik tot nu toe over mezelf heb opgeschreven, wat een ervaring heb ik dan eigenlijk. Ik heb al veel gedaan en wil blijven deelnemen aan Tingit om aan de slag te komen.
- Nicole (49), deelnemer Tingit platform

Meer weten over het Tingit lidmaatschap?

Informatiepakket aanvragen

Lidmaatschappen

Vraag nu geheel vrijblijvend een informatiepakket aan, met daarin de mogelijkheden voor lidmaatschap en een prijsopgave.

Proefversie

Community

Basis

Platform

Support

Toegang tot de online community en kennisbank
Uitnodigingen voor Tingit netwerk en kennis sessies
Maandelijkse nieuwsbrief met inzichten, cases en tips
Gebruiksrechten voor het Tingit platform
Toegang tot de Marktplaats voor ICT projecten
Inclusief Tingit platform hosting en support
Stemrecht in de Tingit ledenraad
Meebeslissen over nieuwe functionaliteiten binnen Tingit
Als eerste toegang tot nieuwe ontwikkelingen

Aanmeldprocedure

Via de aanmeldknop stuurt u een mail naar Tingit. Binnen enkele dagen krijgt u met een persoonlijke mail de stukken digitaal toegestuurd.

Informatiepakket aanvragen
© copyright 2020 · Tingit
E-mail onsPrivacy statement